top of page
SALGSVILKÅR

Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Ammetøy.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du kjøpsbetingelsene våre og det inngås en bindende avtale mellom AMMETØY og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos oss.

 

Partene

Selger:

Firmaopplysninger
Firmanavn: Ammetøy Øksendal
Organisasjonsnummer: 821064732
Postadresse: Hennumveien 69, 3406 Tranby
Telefon: 92837337 (ikke for selgere)
Epost: ammetoy@outlook.com

 

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

​

Pris

Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, frakt og fakturagebyr.

​

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.​

​

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

​

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

​

Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Ammetøy stå til ansvar for valg av størrelse. Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

 

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

 

Betaling

Hos oss kan du velge mellom to trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

  • PayPal​

​

Leveringsmetoder

Vi sender med Bring som leverer pakke rett hjem i postkassen din. Du får sporing og varsling når strekkoden skannes. Vi kan også sende med RFID-etikett for ekstra sporing og varsling.

​

Fraktkostnader 79,-​​

​

Angrerett

Hos AMMETØY har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) ikke kunne returneres tilbake til AMMETØY. Bruk Angrerettskjema hvis du ønsker å benytte deg av angreretten.

​

Returfrakt betales av kunden. Kunder returnerer med samme postordning som den ble sendt til kunden med. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

 

Undertøy, badedrakt og bikiniunderdeler kan ikke byttes/returneres.

​

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

​

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

 

Brukte varer

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

​

Kansellering/endring på bestilling

Hos AMMETØY ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig. Ønsker du å kansellere et kjøp eller gjøre endringer i etterkant av at ordren er fullført, kan du sende oss en mail til ammetoy@outlook.com.

​

Levering og forsinkelse

AMMETØY vil håndtere alle bestillinger innen 1-3 virkedager.
AMMETØY vil håndtere alle forhåndsbestillinger i løpet av 2-4 uker.*

​

Alle forhåndsbestillinger er håndlagde bestillinger og vil bli sendt til kunden når ordren er ferdig produsert. Vennligst gi oss 2-4 uker for å fullføre bestillinger som dette. *Noe lenger tid kan forekomme hvis det er mye bestillinger. Kunden blir da informert om dette pr mail.

​

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid på lagerførte varer er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

​

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos AMMETØY. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

​

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.


Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

​​​

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om situasjoner der varen(e) er utsolgt.

​

Ta vare på din kvittering eller ordreseddel. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.


Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

​

Bytte og retur tar ofte opp til 2 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema sendes med returen.

 

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

 

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

​

  • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

  • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

  • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

​

Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

 

Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

 

Alder

Det er 15 års aldersgrense for å utføre en handel hos oss. 

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

​

​

​

​

bottom of page